Az ember tragédiája (1983)
Összefoglalás
Ádám és Éva kiűzetnek a Paradicsomból bűneik miatt. Ezek után Ádám Luciferrel az oldalán járja végig a történelem korait, mindig más személy bőrébe bújva tapasztalja meg az akkori életet. Éva minden színben Ádám oldalán szerepel különböző női karakterekként, sokszor katalizátorként szolgál ahhoz, hogy Ádám új korba kívánkozzon. A mű az egész emberiség sorskérdéseit jeleníti meg Ádám útkeresésén keresztül.
Színlap
Szerző | |
---|---|
Rendező | |
Színészek | |
Dramaturgok | |
Rádióra alkalmazók | |
Szerkesztők |
László György |
Zeneszerzők | |
Korhatár - edukációs skála | Klasszikus |
Korhatár - Ifjúságvédelmi skála | Mindenkinek |
Státusz | Önálló mű | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rádiós műfaji besorolás |
Adaptáció Hangjáték |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve |
Magyar Rádió |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bemutató dátuma | 1983. október 22. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ismétlések adatai |
1986. szeptember 4. 19:15 Kossuth Rádió |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Játékidő | 148 perc | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szereposztás |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
További szereplők |
Ágh Éva, Avar István, Bakó Márta, Balázsovits Lajos, Basilides Zoltán, Benkő Péter, Cseke Péter, Csellár Réka, Csíkos Gábor, Deák B. Ferenc, Dörner György, Farkas Antal,Felföldi László, Fonyó István, Fillár István, Grúber Hugó, Izsóf Vilmos, Karcag Ferenc, Kézdy György, Markali Gábor, Márton András, Nagy Barnabás, Nagy István, Némethy Ferenc, Pató István, Paudits Béla, Szathmári István, Szersén Gyula, Székhelyi József, Szó György, Tándor Lajos |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Előforduló releváns játékterek | Tudományos objektum, Kulturális objektum, Politikai hatalmi központ (várkastély, minisztérium, pártiroda), Köztér, Túlvilág/isteni territórium | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns földrajzi régió | Természet, Város, Világűr/idegen bolygó | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Időszinkronitás | Jövő, Múlt, Szinkron | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szemléletmód, alműfaj, tematika |
Moralizáló-filozófikus Sci-fi Vallási |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szövegforma | DIalógus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Történetszál | Kapcsolattörténet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narratíva/konfliktustípus | Keresés | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Történet időtartama | Több évszázad | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cselekmény kronológiája | Kronologikus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Felvétel helye | Stúdió | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Effektek és technika | Tömeghang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyelvezet | Emelkedett stílus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Főbb szereplőviszonyok | Ontológiai-hierarchikus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Munkás, Feudális rang/arisztokrata, Erőszakszerv tagja, Rabszolga, Háztartási alkalmazott, Tudós, Prostituált, Isten/Sátán | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns nem-emberi szereplők | Mitológiai-isteni-képzeletbeli lény | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns státuszváltozás és életesemény | Lélektani felemelkedés, Lélektani összeroppanás | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narrátor | Nincs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narráció helye | Nincs narrátor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Párbeszédek jellege | Férfi-férfi, Férfi-nő | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zenei jellemzők | Átvezetőzene, Háttérzene, Diegetikus élő, Diegetikus - a szereplők zenélnek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zenei tipológia | Egyedi énekhang, Kórus énekhang, Elektronikus, szintetizátor, elektroakusztikus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Korhatár - edukációs skála | Klasszikus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Technikai adatok | Monó | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megidézett kor (nemzetközi) | Ókor, Középkor, 16. század, 18. század, 19. század, 2030 után, Távoli jövő | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrásmű típusa | Színmű | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bemutató médium | Petőfi |