Galilei
Összefoglalás
Galileo Galilei kezdetben csak arra hajlandó, hogy az egyház által képviselt világértelmezést cáfoló értekezését ne kösse a kopernikuszi iskolához, és csak mint elvont hipotézist tálalja. De a kínzás hatására és a még nagyobb kínzástól való félelmében végül nyíltan megtagadja tanait. Házi őrizetében meglátogatja egy másik olasz tudós, és beszélgetésük reménnyel tölti el.
Színlap
”’Harminc év magyar drámái – Galilei”’
”’Bemutató:”’ 1974. március 30. 19:30, 131 perc
Kossuth
”’Szerző:”’ Németh László
”’Rendező:”’ Barlay Gusztáv
”’Dramaturg:”’ Major Anna
”’Rádióra alkalmazta:”’ Barlay Gusztáv
”’Szereplők:”’
Galileo Galilei – Sinkovits Imre
Niccolini – Lőte Attila
Niccolininé – Ilosvay Katalin
Castelli – Láng József
Maculano – Mécs Károly
Sinceri – Gelley Kornél
Barberini – Velenczey István
Riccardi – Tándor Lajos
Inchofer – Szatmári István
Pasqualigo – Fenyő Aladár
Giulette – Bűrös Gyöngyi
Author | |
---|---|
Director | |
Actors | |
Dramaturg | |
Rádióra alkalmazó | |
Age rating |
Klasszikus |
Age Rating |
16 - téma |
Age rating justification |
A cselekmény és a téma tudományos és erkölcsi komplexitása miatt. |
Státusz | Önálló mű |
---|---|
Rádiós műfaji besorolás | Adaptáció, Hangjáték, Zenés hangjáték |
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve | Magyar Rádió |
Bemutató dátuma | 1974. March 30. : |
Játékidő | 124 perc |
Eredeti korhatári besorolás | Nem ismert |
Előforduló releváns játékterek | Otthon, Politikai hatalmi központ (várkastély, minisztérium, pártiroda), Büntető létesítmény /börtön |
Releváns földrajzi régió | Város |
Időszinkronitás | Szinkron |
Szemléletmód, alműfaj, tematika | Tragikus, Moralizáló-filozófikus |
Szövegforma | Többszereplős felolvasás |
Történetszál | Hálózattörténet |
Narratíva/konfliktustípus | Küzdelem, Szenvedéstörténet |
Dramaturgiai egyéb adatok | Filmszerű, Erőszak |
Történet időtartama | Több év |
Cselekmény kronológiája | Kronologikus |
Felvétel helye | Stúdió |
Effektek és technika | Mikrofonplánok, Kórus, Archiv hangfelvételt tartalmaz, Archiv médiafelvételt tartalmaz |
Nyelvezet | Köznyelv |
Főbb szereplőviszonyok | Magánéleti (nem szerelmi), Munkakapcsolat, Politikai, Tradícióalapú-/hierarchikus, Ontológiai-hierarchikus |
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Feudális rang/arisztokrata, Hivatalnok, Jogász, Tudós |
Releváns nem-emberi szereplők | Tárgy |
Releváns státuszváltozás és életesemény | Erkölcsi felemelkedés (jellemfejlődés - pozitiv), Lélektani felemelkedés, Lélektani összeroppanás, Erkölcsi lelepleződés (pozitív), Erkölcsi lelepleződés (negatív), Elismerés |
Főszereplők releváns kora | Fiatal, Idős, Kortalan |
Narrátor | Nincs |
Narráció helye | Nincs narrátor |
Párbeszédek jellege | Férfi-férfi, Nő-nő, Férfi-nő, Férfi levél, napló, dokumentum |
Zenei jellemzők | Átvezetőzene, Főcímzene, Dalbetét, Korhű |
Zenei tipológia | Korszakra utaló zene, Klasszikus zene, Kórus énekhang |
Technikai adatok | Sztereó |
Megidézett kor (nemzetközi) | 17. század |
Címkék |
világnézet, katolikus egyház, pápa, világnézet, tudomány, kínvallatás, lelkiismeret, üdvösség |
Említések |
Róma, pápa, Giordano Bruno, Toricelli |
Társadalmi címkék |
kutatók helyzete, idősek helyzete |
Forrásmű típusa | Novella, elbeszélés |
Kódolás kész? | Kész |