Annyi mindent összeálmodik az ember
Összefoglalás
A francia lány Párizsból Budapestre érkezve, tévedésből külvárosi állomáson száll le a vonatról az éjszaka közepén, így kénytelen hajnalig várni a padon, hogy bejusson a pályaudvarra, együtt a hajdan jobb napokat látott csavargóval, és a csatlakozást lekéső pályamunkással. Mindhárman álmaikat mesélik, és talán együtt a padon el is bóbiskolnak. Ezek az álmok mind félelmetesek, mind fellebbentenek valamit álmodóik fájdalmas múltjából, és talán, míg a hajnal közeleg, a három álom össze is gabalyodik…
Színlap
1987.07.07. Bartók 23:02 (28 perc)
Békés Pál hangjátéka
Rendező: Eszterhás Péter
Szereposztás:
Öreg – Szabó Sándor;
Lány – Udvaros Dorottya;
Férfi – Kállai Ferenc;
Bemondó – Törőcsik Mari;
Hang – Kránitz Lajos
Technikai munkatárs: Kosárszky Péter és Kovács Katalin
Zenei munkatárs: Molnár András
Dramaturg: Katona Imre József
Színhely a Kelenföldi pályaudvar, ahol három ember: egy idős csövező, egy francia-magyar lány és egy vasutas verődik össze. Este van. Beszélgetnek. Közben minden olyan „furcsás” lesz, talán már álmodnak, mindenki a magáét, de azért mégis mintha „egybeálmodnák” az egészet.
Korabeli ajánlószöveg
Színhely a Kelenföldi pályaudvar, ahol három ember: egy idős csövező, egy francia-magyar lány és egy vasutas verődik össze. Este van. Beszélgetnek. Közben minden olyan „furcsás” lesz, talán már álmodnak, mindenki a magáét, de azért mégis mintha „egybeálmodnák” az egészet.
Szerző | |
---|---|
Rendező | |
Dramaturg | |
Korhatár - Ifjúságvédelmi skála |
Szülői felügyelettel |
Korhatár rövid indoklása |
A történet, bár gyerek számára is érthető – az összecsúszó álmok nyomasztó hanghatásaival igényli felnőtt jelenlétét, ha a darabot kiskorú hallgató hallgatja. |
Státusz | Önálló mű | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rádiós műfaji besorolás | Hangjáték, Eredeti hangjáték | ||||||||||||
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve | Magyar Rádió/MTVA/Radio Budapest | ||||||||||||
Bemutató dátuma | 1987 : | ||||||||||||
Játékidő | 28 perc | ||||||||||||
Szereposztás |
|
||||||||||||
Releváns földrajzi régió | Város | ||||||||||||
Időszinkronitás | Szinkron | ||||||||||||
Megidézett kor (magyar) | 1959-1989 Kádár-korszak, Nem értelmezhető vagy nem magyar téma | ||||||||||||
Szemléletmód, alműfaj, tematika | Tragikomikus | ||||||||||||
Szövegforma | DIalógus | ||||||||||||
Történetszál | Hálózattörténet | ||||||||||||
Narratíva/konfliktustípus | Keresés, Szenvedéstörténet, Látogatás egy másik világban | ||||||||||||
Történet időtartama | Több óra | ||||||||||||
Cselekmény kronológiája | Kronologikus, Flashback, Csapongó | ||||||||||||
Felvétel helye | Stúdió | ||||||||||||
Effektek és technika | Speciális effektek, Mikrofonplánok | ||||||||||||
Nyelvezet | Köznyelv, Akcentus, Idegen nyelv | ||||||||||||
Főbb szereplőviszonyok | Magánéleti (nem szerelmi), Nemzedéki | ||||||||||||
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Diák, Eltartott gyerek, Munkanélküli, Járműn dolgozó | ||||||||||||
Releváns státuszváltozás és életesemény | Folyamatos (bármelyik), Társadalmi lecsúszás, Lélektani összeroppanás | ||||||||||||
Főszereplők releváns kora | Fiatal, Középkorú, Idős | ||||||||||||
Narrátor | Férfi narrátor, Szereplő | ||||||||||||
Narráció helye | Keretező, Rezonőr | ||||||||||||
Párbeszédek jellege | Férfi-férfi, Férfi-nő | ||||||||||||
Zenei jellemzők | Átvezetőzene, Főcímzene, Háttérzene | ||||||||||||
Zenei tipológia | Elektronikus, szintetizátor, elektroakusztikus | ||||||||||||
Technikai adatok | Nem tudjuk azonosítani | ||||||||||||
Bemutató médium | Bartók | ||||||||||||
Megidézett kor (nemzetközi) | Kor nem értelmezhető | ||||||||||||
Címkék |
háború, bombázás, gránát, cseléd, krampácsolás, hangosbemondó |
||||||||||||
Társadalmi címkék |
fjúság helyzete |
||||||||||||
Említések |
Párizs, Gare de L’est |