** Térerő **
Béres Attila hangjátéka
Összefoglalás
Ádám – konzervatív bölcsész (bár foglalkozására nincs egyértelmű utalás) szereti Évát, a kor pop-kulturális trendjeire és örökké bővülő fogyasztói lehetőségeire lelkesen nyitott leányzót. Éva eléri, hogy Ádám végre be tegye lábát egy mobiltelefont árusító üzletbe, ahol viszont csodálatos módon megnyeri a világ legfejlettebb telefonját, a Szolgáltató csúcskészülékét és a vele járó extra jutalmakat is, föltéve, ha részvételt vállal egy örökös telefon-készültséggel járó globális versengésben. Ádám – Éva kedvéért – igent mond a kihívásra, nem tudva mire vállalkozik. A sátáni verseny viszont nem csupán testestől-lelkestől beszippantja, bezárva egy piacot és szórakoztatóipart felügyelő okos gépek ellenőrizte virtuális börtönbe, de még az Évával való kommunikációs kapcsolatot is éppen a túl tökéletes telefon és mindenről gondoskodó szolgáltatás teszi most már örökre elérhetetlenné számára…
A darab hangmontázsokkal, áldokumentarista reklámblokkokkal, egyéb disztópikus audio-média fantáziákkal – érdekes kísérlet, erős, hatásos közeghangulattal.
Színlap
Béres Attila hangjátéka
Km. a Színház- és Filmművészeti Egyetem III. éves hallgatói;
Ádám – Szőcs Artúr, Éva – Tompos Katalin, Eladó – Szemenyei János, a Fonavoice mobiltársaság hangjai: Balogh Anna, Fila Balázs, Holecskó Orsolya, Nádasi Veronika, Nagy Lóránt, Ömböli Pál, Pellar Anna, Posta Viktor, Szegő Adrienn, Zöld Csaba, reklámhangok: Kerényi Miklós, Wégner Judit, tévésztár: Dolhai Attila;
Felvételt készítette: Varga Károly, Maksay Helga;
Zenei szerkesztő: Gebauer Mária;
Rendező: Varsányi Anikó.
2004. 05. 03. 23.04-, Bartók 56 perc.
Prix Italia nevezés
A NAVA oldalán közölt adatok a hangjátékról:
Béres Attila hangjátéka
Közreműködnek a Színház- és Filmművészeti Egyetem III. éves hallgatói:
Ádám – Szőcs Artúr, Éva – Tompos Katalin, Eladó – Szemenyei János
A Fonavoice mobiltársaság hangjai: Balogh Anna, Fila Balázs,
Holecskó Orsolya, Nádasi Veronika, Nagy Lóránt, Ömböli Pál, Peller
Anna, Posta Viktor, Szegő Adrienn, Zöld Csaba
Reklámhangok: Kerényi Miklós Máté, Wégner Judit
Tévésztár: Dolhai Attila
A felvételt Varga Károly és Maksay Helga készítette
A zenét Gebauer Mária állította össze
Rendező: Varsányi Anikó (2004)
A 2004. május 3-i B. adás ism.)
Ismétlések dátumai: 2010-10-10
NAVA ID-k: 1079690
Szerző | |
---|---|
Rendező | |
Színészek | |
Szerkesztők |
Gebauer Mária |
Technikai munkatársak |
Varga Károly |
Korhatár - Ifjúságvédelmi skála | Szülői felügyelettel |
Korhatár rövid indoklása |
A disztópikus történet több pillanata (a látszat-halál, a telefon elásása) olyan epizódok, melyek együtt a történet baljós hangulatával gyerekhallgató számára igénylik a felnőtt értelmezést, magyarázatot. |
Státusz | Önálló mű |
---|---|
Rádiós műfaji besorolás |
Eredeti hangjáték |
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve |
Magyar Rádió |
Bemutató dátuma | 2004. május 03. 23:04 |
Ismétlések adatai |
2010-10-10 |
Játékidő | 56 perc |
További szereplők |
Ádám – Szőcs Artúr, Éva – Tompos Katalin, Eladó – Szemenyei János a Fonavoice mobiltársaság hangjai: Balogh Anna, Fila Balázs, Holecskó Orsolya, Nádasi Veronika, Nagy Lóránt, Ömböli Pál, Pellar Anna, Posta Viktor, Szegő Adrienn, Zöld Csaba, reklámhangok: Kerényi Miklós, Wégner Judit, tévésztár: Dolhai Attila |
Előforduló releváns játékterek | Otthon, Kereskedelmi egység/bolt, Természeti objektum/karakteres tájforma (pl. barlang, sivatag) |
Időszinkronitás | Jövő, Szinkron |
Megidézett kor (magyar) | 1990-2010 Demokrácia kora, 2011- NER, Nem értelmezhető vagy nem magyar téma |
Szemléletmód, alműfaj, tematika |
Tragikomikus Moralizáló-filozófikus Szatíra Abszurd Példázat Utópia/disztópia |
Szövegforma | DIalógus |
Történetszál | Egyhősös történet, Kapcsolattörténet |
Narratíva/konfliktustípus | Küzdelem, Kaland(sor), Szenvedéstörténet, Átváltozás |
Dramaturgiai egyéb adatok | Filmszerű, Rádiószerű, Mediális önreflexió, Nyitott végű |
Történet időtartama | Több hónap |
Cselekmény kronológiája | Kronologikus, Párhuzamos |
Felvétel helye | Stúdió |
Effektek és technika | Speciális effektek, Mikrofonplánok, Belső monológ hanghatás, Párhuzamos szövegmondás |
Nyelvezet | Köznyelv, Argó/szleng |
Főbb szereplőviszonyok | Nemzedéki, Szerelmi/szexuális, Ontológiai-hierarchikus |
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Kereskedő, vállalkozó, Művész vagy tömegszórakoztató-művész (író kivételével), Szolgáltatóipari alkalmazott, Mesterséges intelligencia |
Releváns nem-emberi szereplők | Tárgy, Nem ismert jellegű szereplő |
Releváns státuszváltozás és életesemény | Folyamatos (bármelyik), Fordulatszerű (bármelyik), Társadalmi lecsúszás, Lélektani összeroppanás, Bukás |
Főszereplők releváns kora | Fiatal |
Narrátor | Férfi narrátor, Szereplő |
Narráció helye | Szakaszos, Rezonőr |
Párbeszédek jellege | Férfi-férfi, Férfi-nő, Férfi belső monológ |
Zenei jellemzők | Háttérzene, Diegetikus mediális, Korhű |
Zenei tipológia | Elektronikus, szintetizátor, elektroakusztikus, Montázs |
Bemutató médium | Bartók |
Megidézett kor (nemzetközi) | 2000-2009 Kétezres évek, 2010-2019 Kétezertízes évek, 2020-2029 Kétezerhuszas évek, 2030 után, Kor nem értelmezhető |
Címkék |
reklám, manipuláció, vetélkedő, mobiltelefon, térerő, előfizetés, szerelem, mennyasszony |
Társadalmi címkék |
Oktatás, nevelés |
Kódolás kész? | Kész |