chevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upquotesearch
Dezséri Emma
Gálosi Zoltán

N. 777

1928. április 14. :

Írták Gálosy Zoltán és Dezséry Emma (első díjat nyert hangjáték).

Személyek: A férj — Góth Sándor, Magda — Várady Aranka, Az udvarló — Uray Tivadar, Szobalány — Gárdos Kornélia.

Történik a N. 777-tel számozott, az olasz tengerparton robogó autóban.

Az előadást rendezik Gyarmathy Sándor, a Studió és Hegedűs Tibor, a Vígszínház rendezője.

1928. április 14., Rádió Budapest 19.30 A pályanyertes művek bemutatása

Az N.777 hangjáték Gálosi Zoltán és Gálosiné Dezséri Emma első díjat nyert darabja — mely úttörő rádiómunka — sajátlagosan mikrofon elé való s annyira rádiómunka, hogy színházban elő sem adható, mert robogó autóban történik, folyton változó tájak keretében. (Magyarság, 1928. április 12.)

Kritika 1

A cselekményt meglepő ötletességgel egy robogó autóba helyezi át a szerző, akit valószínűleg az amerikai filmgyártás valamelyik produktuma ihletett meg a hangjáték megírására. Az autórobogását érzékelteti is, olyan repülőmotorkattogás és villamosduda állandó tülkölése kíséri végig a darabot, hogy az inkább hangzavarnak nevezhető, mint hangjátéknak. Nem tudjuk kik ültek a hangjátékpályázat bírálóbizottságában, de még a darabnál is rosszabb bizonyítványt állítottak ki hozzáértésükről és szakértelmükről azzal, hogy ezt a furcsa tákolmányt tették meg a pályázat nyertesévé. Az asszony (Váradi Aranka) és udvarlója, (Uray Tivadar) az N.777. számú autón indulnak sétakocsizásra. Az udvarló szerelmet vall az asszonynak, aki nyakába borul és ha jól értettük, hajlandó megszökni is vele. A történet hitelességéért nem vállalhatunk felelősséget, mert sajnos, az állandóan kattogó, a stúdióban úgy látszik, egyenesen erre a célra felszerelt repülőgépmotor és elektromosautóduda állandó szereplése miatt értenünk a darabból. Úgy látszik, a férjnek, (Góth Sándor) aki sofőrálruhába öltözött, jobb füle volt, mint a rádió hallgatóinak, mert õ a rettenetes motordübörgés mellett is meghallotta a szerelmes suttogást, visszafordította az autót és a szerelmes pár sikoltozásától kisérve, egy sziklának vezette neki. Az autó minden valószínűség szerint darabokra tört a sziklába ütközés alkalmával, de tévedés volna azt hinni, hogy ezzel végre megszűnt a hangzavar. Mert bár az egész csak álom volt, mint ez utólag kiderült, a duda azonban továbbra is vígan működött, de most már nem az álombéli, hanem a valóságos N. 777. vezetője szólaltatta meg, csodálatos kitartással. Az autómotor zakatolását pedig kopogás váltotta fel. A szobalány dörömböl az ajtón, hogy felébressze asszonyát, akit dudálva vár az udvarlója az N. 777-en, hogy sétakocsizásra vigye. Az asszony azonban még az álom hatása alatt áll, nem megy séta kocsikázni az udvarlójával, hanem férjét hívatja és szerelmesen borul nyakába. A hitvesi hűségnek ezzel a gyönyörű, apoteózisával végződik az a hangzavar, amelyet a Stúdió hangjáték címén bemutatott, így előadva, duda és motor nélkül, ha nem is túlságosan eredetinek, de érthetőnek, ső télvezhetőnek látszik, hangjáték formájában feltálalva azonban rettenetes volt.

A Magyarság Rádiója 1928/92.

Bemutató dátuma 1928. április 14. :
Rádiós műfaji besorolás Eredeti hangjáték
Kapcsolódó rádiójátékok
Filter by
radioplay Post Page
Sort by

Hullámverés

A Hullámverés szerzője két művészember, Gálossy Zoltán, a kolozsvári Nemzeti Színház volt tagja és felesége, Dezséry

1

Egy száműzetés 777. éjszakája

Zoltán Péter műsora Szereplők: Publius Ovidius Naso – Tomanek Nándor, Corinna – Pálos Zsuzs

1

Rajta Rudi!

Kőváry György kisoperettje a Gyulai Gaál-fivérek zenéjével Az Állami Operettszínház ének és zenekarát Gyul

0

Vélemény, hozzászólás?

hu_HUHUN