Az epizodista
Összefoglalás
Egy kisebb színész pályát vált: politikus lesz belőle. A két pálya nincs is olyan messze egymástól, és a színész hamar belejön a milliókkal való játékba. A hangjáték az eseményeket főleg a próbafülkében zajló steril párbeszédekkel ismerteti meg.
Színlap
Kopányi György hangjátéka
Felvétel: Kiss László, Maksai Helga
Zenei munkatárs: Demjén Erzsébet
Dramaturg: Sződy Szilárd
Rendező: Pós Sándor
Szereplők:
Greif: Garas Dezső
Dede: Avar István
Sári: Pálos Zsuzsa
Hollender: Huszár László
Közreműködik: Baranyi Péter, Hegyesi Csaba, Lázár Csaba
1996. július 29. Bartók 23:07-24:00
1996.09.04. 10:05 Bartók
1996.10.05. 23:10 Petőfi
2000. november 16. 10.05
| Szerző | |
|---|---|
| Rendező | |
| Színészek | |
| Dramaturgok | |
| Zenei szerkesztők | |
| Technikai munkatársak | |
| Korhatár - Ifjúságvédelmi skála | Mindenkinek |
| Korhatár rövid indoklása |
Gyerekek nem valószínű, hogy az ábrázolt konfliktust értenék. |
| Státusz | Önálló mű | ||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rádiós műfaji besorolás |
Eredeti hangjáték Hangjáték |
||||||||||||
| Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve |
Magyar Rádió |
||||||||||||
| Bemutató dátuma | 1996. július 29. 23:07 | ||||||||||||
| Ismétlések adatai |
1996.09.04. 10:05 Bartók 1996.10.05. 23:10 Petőfi 2000. november 16. 10.05 |
||||||||||||
| Játékidő | 51 perc | ||||||||||||
| Szereposztás |
|
||||||||||||
| Előforduló releváns játékterek | Szórakoztató/vendéglátó létesítmény, Kulturális objektum | ||||||||||||
| Releváns földrajzi régió | Város | ||||||||||||
| Időszinkronitás | Szinkron | ||||||||||||
| Megidézett kor (magyar) | 1990-2010 Demokrácia kora | ||||||||||||
| Szemléletmód, alműfaj, tematika |
Szatíra |
||||||||||||
| Szövegforma | DIalógus | ||||||||||||
| Történetszál | Egyhősös történet | ||||||||||||
| Narratíva/konfliktustípus | Alapítás, Átváltozás | ||||||||||||
| Dramaturgiai egyéb adatok | Színházszerű | ||||||||||||
| Történet időtartama | Több hét | ||||||||||||
| Cselekmény kronológiája | Kronologikus | ||||||||||||
| Felvétel helye | Stúdió | ||||||||||||
| Nyelvezet | Köznyelv | ||||||||||||
| Főbb szereplőviszonyok | Munkakapcsolat | ||||||||||||
| Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Művész vagy tömegszórakoztató-művész (író kivételével) | ||||||||||||
| Releváns státuszváltozás és életesemény | Társadalmi felemelkedés, Erkölcsi leépülés (jellemfejlődés - negatív) | ||||||||||||
| Főszereplők releváns kora | Középkorú | ||||||||||||
| Narrátor | Nincs | ||||||||||||
| Narráció helye | Nincs narrátor | ||||||||||||
| Párbeszédek jellege | Férfi-férfi | ||||||||||||
| Zenei jellemzők | Átvezetőzene | ||||||||||||
| Zenei tipológia | Klasszikus zene | ||||||||||||
| Címkék |
Színész, politikus, pályaváltás, vadkelet |
||||||||||||
| Társadalmi címkék |
Értelmiség helyzete Politika, pártpolitika |
||||||||||||
| Bemutató médium | Bartók | ||||||||||||
| Kódolás kész? | Kész | ||||||||||||
| Régió | Magyarország (közrádió) |
Kopányi György
Pós Sándor
Avar István (65)
Garas Dezső (62)
Sződy Szilárd