Cipők
Horváth Péter hangjátéka
Összefoglalás
Néhány pár régi,egy bőröndbe elrakott cipő elmeséli életének történetét, nagy hangsúlyt fektetve a viselőikkel közösen megélt pillanatokra. A cipők más cipőkkel is összetalálkoznak a hangjáték során, akikkel történetük összeszövődik. A hallgatók többek között az ’56-os eseményekről is hallhatnak történeteket. A mű a cipők és azok viselőinek szemszögéből is szemlélteti az elmesélt eseményeket, amelyek mindennapi emberek életéről és konfliktusairól szólnak.
Színlap
Horváth Péter hangjátéka
A felvételt készítette: Cornides Tamás és Váli Mariann
Zenei munkatárs: Demjén Erzsébet, dr: Sári László
Társrendező: Vígvári Ágnes
Dramaturg: Sári László
Rendező: Horváth Péter
Szereplők:
Bakancs: Besenczi Árpád,
Körömcipő: Pogány Judit
Csizma: Lesznek Tibor
Tűsarkú: Prókai Annamária
Műbőr: Szélely B. Miklós
Marten’s: Sthol Anrdás
Apa: Blaskó Péter
Anya: Kútvölgyi Erzsébet
Káldi Jenci: Kiss Marcell
Káldi Gergő: Pázmándi Soma,
Weber Bea: Császár Réka
nő: Monori Lili
férfi: Máté Gábor
hadnagy: Mácsai Pál
Közreműködik: Galgóczy Imre, Gryllus Dorka, Szatmáry Liza
1998.02.04 Petőfi
1998. február 26., Bartók, 10.05 – 10.52
1999. május 11. P 21.04
2003. júl. 12. B 9.13
Prix Italia nevezés
Új Magyar Hangjáték Színészi díj
Új Magyar Hangjáték Zenei munkatársi díj
Új Magyar Hangjáték Írói díj
A NAVA oldalán közölt adatok a hangjátékról:
Horváth Péter hangjátéka
Szereposztás:
Bakancs – Besenczi Árpád, Körömcipo – Pogány Judit, Csizma – Lesznek
Tibor, Tusarkú – Prókai Annamária, Mubor – Székely B.Miklós, Martens
– Stohl András, Apa – Blaskó Péter, Anya – Kútvölgyi Erzsébet, Káldi
Jenci – Kiss Marcell, Káldi Gergo – Pázmándi Soma, Wéber Bea –
Császár Réka, No – Monori Lili, Férfi – Máté Gábor, Hadnagy – Mácsai Pál
Km. Galgóczy Imre, Gryllus Dorka, Szatmáry Liza
A felvételt Cornides Tamás és Váli Mariann készítette
Zenei Szerkeszto: Demjén Erzsébet
Dramaturg: Sári László
rendezo: Horváth Péter (1998)
A Rádiószínház musora
(az 1998. február 4-i P.adás ism. – További ismétlés: 2003.07.12.
Ismétlések dátumai: 2003-07-12|2006-04-20|2007-02-07|2012-04-15
NAVA ID-k: 3393517
Szerző | |
---|---|
Rendező | |
Színészek | |
Díjak és jelölések |
1999 Írói díj Prix Italia Prix Italia 1999 Új Magyar Hangjáték díj Új Magyar Hangjáték díj 1998 |
Dramaturgok | |
Rádióra alkalmazók | |
Társrendezők |
Vígvári Ágnes |
Zenei szerkesztők | |
Technikai munkatársak |
Cornides Tamás |
Korhatár - edukációs skála | Gyerekeknek is alkalmas |
Korhatár - Ifjúságvédelmi skála | Szülői felügyelettel |
Korhatár rövid indoklása |
Az ismétlés Nava adatlapja szerint nincs korhatár. Az expéicit jelenetek megjelenése miatt a szülői felügyelet megfontolandó. |
Kritika 1 | „Lehetett volna szigorúbb a szerzőhöz, a játék kissé hosszú, néhol terjengős, máshol nincs szíve az írónak megrostálni tóduló ötleteit. Ám a Cipők így is a jobb rádiójátékok közül való, nem utolsósorban a kitűnő szereplőgárda révén, akik közül elsősorban a karmestert alakító Blaskó Pétert kell kiemelni. Kórházi jelenete megrendítő. Sok-sok hasonló tragédiát sikerül megéreztetnie a hallgatóval.” Takács. (1998).Lábtyűmese. Napi Magyarország,32(2), 10. |
---|
Státusz | Önálló mű | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rádiós műfaji besorolás |
Eredeti hangjáték |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve |
Magyar Rádió |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bemutató dátuma | 1998. február 04. 20:00 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ismétlések adatai |
2003-07-12|2006-04-20|2007-02-07|2012-04-15 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Játékidő | 47 perc | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eredeti korhatári besorolás | Nincs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szereposztás |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Előforduló releváns játékterek | Otthon, Köztér | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns földrajzi régió | Vidék, Város | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Időszinkronitás | Múlt, Szinkron | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megidézett kor (magyar) | 1956-1959 Forradalom, megtorlás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szemléletmód, alműfaj, tematika |
Romantikus Történelmi eseményjáték Életrajz Háborús |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szövegforma | DIalógus, Monodráma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Történetszál | Hálózattörténet, Párhuzamos történetek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narratíva/konfliktustípus | Élettörténet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dramaturgiai egyéb adatok | Színházszerű, Szexjelenet, Üldözés | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Történet időtartama | Több évtized | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cselekmény kronológiája | Párhuzamos, Flashback | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Felvétel helye | Stúdió | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Effektek és technika | Ping-pong sztereó | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyelvezet | Köznyelv, Argó/szleng | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Főbb szereplőviszonyok | Magánéleti (nem szerelmi), Szerelmi/szexuális, Tradícióalapú-/hierarchikus, Szolgálati-hierarchikus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Eltartott gyerek, Háztartásbeli, Művész vagy tömegszórakoztató-művész (író kivételével) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns nem-emberi szereplők | Tárgy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Releváns státuszváltozás és életesemény | Halál | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Főszereplők releváns kora | Középkorú, Kortalan | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narrátor | Több narrátor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narráció helye | Emlékező | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Párbeszédek jellege | Férfi-nő, Férfi belső monológ, Női belső monológ, Gyerek-felnőtt, Fiú-lány, Fiú-fiú | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zenei jellemzők | Átvezetőzene, Főcímzene | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zenei tipológia | Klasszikus zene | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Korhatár - edukációs skála | Gyerekeknek is alkalmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bemutató médium | Petőfi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Technikai adatok | Sztereó | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megidézett kor (nemzetközi) | 20. század, 1950-1959 Ötvenes évek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Címkék |
magyar,történelmi,forradalmi,cipők,élet,múlt, jelen, elbeszélés |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Társadalmi címkék |
Forradalom, felkelés, lázadás |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Említések |
1956-os forradalom |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kódolás kész? | Kész |