Sultz Sándor
Megyünk haza
Összefoglalás
Egy szanatóriumban fekvő költőről szól a darab, aki munkáját a kórházi ágyból fekve is folytatja külső segítséggel. Leginkább a nőkkel való kapcsolataiba nyerünk betekintést (pl; anya, feleség). Szatirikus képet kapunk arról is, hogy az ilyen szanatóriumokban hogyan viszonyulnak a betegekhez. Továbbá homályosan, de megtudhatjuk, milyen állapotban is van a költő.
Színlap
Author | |
---|---|
Director | |
Actors | |
Rádióra alkalmazó | |
Zenei szerkesztő | |
Age rating |
Fiataloknak |
Age Rating |
16 - téma |
Age rating justification |
Témája indokolja a 16-os korhatárt, a történet nehezebben értelmezhető. |
Státusz | Önálló mű | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rádiós műfaji besorolás | Hangjáték | |||||||||||||||||||||
Technikai adatok | Sztereó | |||||||||||||||||||||
Hangfelvételt készítő rádió/műhely neve | Thália Színház | |||||||||||||||||||||
Bemutató dátuma | 2013. September 08. 21:04 | |||||||||||||||||||||
Játékidő | 55 perc | |||||||||||||||||||||
Eredeti korhatári besorolás | 16 | |||||||||||||||||||||
Szereposztás |
|
|||||||||||||||||||||
További szereplők |
Ápoló: Mészáros András |
|||||||||||||||||||||
Szövegforma | DIalógus | |||||||||||||||||||||
Szemléletmód, alműfaj, tematika | Tragikus, Tragikomikus, Szatíra | |||||||||||||||||||||
Előforduló releváns játékterek | Kórház/szanatórium | |||||||||||||||||||||
Releváns földrajzi régió | Nincs információ | |||||||||||||||||||||
Időszinkronitás | Szinkron | |||||||||||||||||||||
Megidézett kor (magyar) | Nem értelmezhető vagy nem magyar téma | |||||||||||||||||||||
Megidézett kor (nemzetközi) | Korra utalás nélküli cselekmény | |||||||||||||||||||||
Történetszál | Hálózattörténet | |||||||||||||||||||||
Narratíva/konfliktustípus | Küzdelem, Szenvedéstörténet | |||||||||||||||||||||
Címkék |
magyar, betegség, kórház, vers, művészet, írás, szerelem, kapcsolatok, anya-fia kapcsolat, szanatórium, |
|||||||||||||||||||||
Történet időtartama | Több hónap | |||||||||||||||||||||
Cselekmény kronológiája | Kronologikus | |||||||||||||||||||||
Effektek és technika | Speciális effektek, Mikrofonplánok, Térhatású | |||||||||||||||||||||
Nyelvezet | Köznyelv, Emelkedett stílus | |||||||||||||||||||||
Főbb szereplőviszonyok | Magánéleti (nem szerelmi), Munkakapcsolat, Szerelmi/szexuális | |||||||||||||||||||||
Releváns társadalmi/kulturális/gazdasági/politikai - poszt/hivatás/tevékenység | Művész vagy tömegszórakoztató-művész (író kivételével), Orvos/gyógyító/ápoló, Író/újságíró | |||||||||||||||||||||
Releváns státuszváltozás és életesemény | Fordulatszerű (bármelyik) | |||||||||||||||||||||
Főszereplők releváns kora | Középkorú | |||||||||||||||||||||
Párbeszédek jellege | Férfi-nő | |||||||||||||||||||||
Zenei jellemzők | Átvezetőzene | |||||||||||||||||||||
Dramaturgiai egyéb adatok | Színházszerű | |||||||||||||||||||||
Zenei tipológia | Elektronikus, szintetizátor, elektroakusztikus |