„A közös öltöző foglyai” változatai közötti eltérés

A Rádiójáték wikiből
(Új oldal, tartalma: „Rádiószínház Petőfi Rádió, október 13 22.00 Bárdos Pál Hangjátéka Öreg színész – Kállai Ferenc, Fiatal színész: Rudolf Péter, Főrendező: Benedek ...”)
 
17. sor: 17. sor:
 
Színházi öltöző a címben szereplő közös tér, ahová két színészt zár össze a sorsa: egy fiatalabbat, s egy idősebb kollégáját. Két színészt, akiknek munkája, élete a mások bőrében rejtőzés, s akiknek, ahogy a taps elhal, a fények kihunynak, az öltözőben töltött percek s negyedórák jelentik az önmagukra találás, a „valódi életbe” visszarázódás lehetőségét. A közösen használt öltözőben azonban egymás intim terében mosdanak, öltöznek, fésülködnek, vedlik le a színpadi szerep bőrét, egymásba lóg az életük. Rituális, piszkálódással, csipkelődéssel, kötekedéssel, kárörvendő csúfolódással védik hát önmagukat… Aztán a váratlan bajban megmérettetik a kapcsolat.
 
Színházi öltöző a címben szereplő közös tér, ahová két színészt zár össze a sorsa: egy fiatalabbat, s egy idősebb kollégáját. Két színészt, akiknek munkája, élete a mások bőrében rejtőzés, s akiknek, ahogy a taps elhal, a fények kihunynak, az öltözőben töltött percek s negyedórák jelentik az önmagukra találás, a „valódi életbe” visszarázódás lehetőségét. A közösen használt öltözőben azonban egymás intim terében mosdanak, öltöznek, fésülködnek, vedlik le a színpadi szerep bőrét, egymásba lóg az életük. Rituális, piszkálódással, csipkelődéssel, kötekedéssel, kárörvendő csúfolódással védik hát önmagukat… Aztán a váratlan bajban megmérettetik a kapcsolat.
 
Bárdos Pál legújabb hangjátéka nem az úgynevezett atelier-darab, nem a színházcsinálásról, a művészetről s nem a művészekről szól. Mint más darabjaiban is oly gyakran, a kimondott szó mögötti kimondhatatlanról beszél, rácsodálkozva az emberre – mint aki nagy alatt vizsgálja őket –, hogy nahát, egyetlen apró gesztusban mennyi bonyolultság, mennyi gazdagság, mennyi élet van!
 
Bárdos Pál legújabb hangjátéka nem az úgynevezett atelier-darab, nem a színházcsinálásról, a művészetről s nem a művészekről szól. Mint más darabjaiban is oly gyakran, a kimondott szó mögötti kimondhatatlanról beszél, rácsodálkozva az emberre – mint aki nagy alatt vizsgálja őket –, hogy nahát, egyetlen apró gesztusban mennyi bonyolultság, mennyi gazdagság, mennyi élet van!
 +
 +
[[Category:Magyar rendezésű hangjátékok]]
 +
 +
[[Category:Magyar szerzőjű hangjátékok]] 
 +
 +
[[Category:2001-ben bemutatott hangjátékok]]
 +
 +
[[Category:A Magyar Rádió hangjátékai]]
 +
 +
[[Category:Bárdos Pál művei]]
 +
 +
[[Category:Varga Géza rendezései]]
 +
 +
[[Category:Rádiószínház]]

A lap 2010. július 1., 11:13-kori változata

Rádiószínház

Petőfi Rádió, október 13 22.00

Bárdos Pál Hangjátéka

Öreg színész – Kállai Ferenc, Fiatal színész: Rudolf Péter, Főrendező: Benedek Miklós

a felvételt Kosánszky Péter és Maksay Helga készítette

Zene munkatárs: Takáts György

Dramaturg: Solténszky Tibor

rendező: Varga Géza

Színházi öltöző a címben szereplő közös tér, ahová két színészt zár össze a sorsa: egy fiatalabbat, s egy idősebb kollégáját. Két színészt, akiknek munkája, élete a mások bőrében rejtőzés, s akiknek, ahogy a taps elhal, a fények kihunynak, az öltözőben töltött percek s negyedórák jelentik az önmagukra találás, a „valódi életbe” visszarázódás lehetőségét. A közösen használt öltözőben azonban egymás intim terében mosdanak, öltöznek, fésülködnek, vedlik le a színpadi szerep bőrét, egymásba lóg az életük. Rituális, piszkálódással, csipkelődéssel, kötekedéssel, kárörvendő csúfolódással védik hát önmagukat… Aztán a váratlan bajban megmérettetik a kapcsolat. Bárdos Pál legújabb hangjátéka nem az úgynevezett atelier-darab, nem a színházcsinálásról, a művészetről s nem a művészekről szól. Mint más darabjaiban is oly gyakran, a kimondott szó mögötti kimondhatatlanról beszél, rácsodálkozva az emberre – mint aki nagy alatt vizsgálja őket –, hogy nahát, egyetlen apró gesztusban mennyi bonyolultság, mennyi gazdagság, mennyi élet van!